Öppet 10 -18, lör/söndag 11-16, Frejg. 27 Sthlm 08 6400 880. Även avhämtning Dörarp (Ljungby Värnamo). Krylbo (Avesta), Ramsjö (Ljusdal Ånge).


Kundvagn
Kundvagnen är tom!


©2017 billebro

Powered by FozzCom  9.98

Sitekarta Cookies Köpvillkor

Köpvillkor


Beställning

  • Du gör lättast din beställning på denna hemsida, annars kan vi hjälpa till på telefon 08-6400300 eller på info@billebro.se.
  • Vid order under 300 kr tillkommer en expeditionsavgift på 49 kr.
Betalningsvillkor
  • Välj betalningsvillkor i internetbutiken, betala med kort, faktura, leasing, delbetalning eller förskott.
  • Förskottsbetalning inom Sverige sker till vårt bankgiro 5388-6933 eller betydligt snabbare till SEB 5202-3332915. Vid förskottsbetalning kan det ta några dagar extra eller mer - då betalningar kan ta tid att komma fram och spåra - hjälp oss genom att mejla en kopia på din betalning.
  • Vid utlandsbetalningar, IBAN nummer SE2750000000052023332915 och Swift adress ESSE SESS.
    Norge: Svensk MVA trekkes automatisk i nettbutikken. Norsk MVA vil fakturere etterpå av rederiet. Det er det samme beløpet som det er den samme MVA prosent i begge land.
  • Betalningsvillkor för faktura är 14 dagar.
  • Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift 100 kr samt lagstadgad dröjsmålsränta, 2 procent per påbörjad månad.
Leveranssätt
  • Leverans sker inom 2-10 arbetsdagar med Bring, Schenker eller UPS beroende på godstyp.
  • Vi skickar gärna din beställning med din budfirma om så önskas.
  • Vara som ej finns i vårt lager kan ofta skickas direkt från våra leverantörer till dig.
  • Fraktpris i vår internetbutik kan vara felaktigt jämfört med vad fraktbolaget debiterar. Då gäller faktisk kostnad som frakten kostar.
  • Fraktfritt gäller endast själva fraktkostnaden, ej tilläggstjänster som varuförsäkring, etc.
Exportorder
  • Vi erbjuder kredit och delbetalning till Norge om max 25.500 NOK, Danmark max 5000 DKK och Finland 1000 euro, på 15 dagar, via www.klarna.com
  • (NORGE m.fl.): Svensk moms / mva dras automatiskt av från beloppet och tulldeklarerings-avgift läggs på 120 NOK / 150 SEK.
  • Moms och tull som gäller i ditt land tas ut av fraktföretaget, du får en separat räkning på detta.
  • Export retur / Reklamation gods måste markeras som returgods förr att undvika dubbel skatt och tullavgiftskostnader
Priser
  • Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar och ev felaktiga prisuppgifter på www.billebro.se
Outlösta paket
  • Outlösta paket debiteras med den verkliga fraktkostnaderna tur och retur plus postförskottsavgift, pack & expeditionsavgift.
  • Inbetalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.
  • Falska beställningar polisanmäles.
Transportskador och transportvillkor
  • Om produkten är skadad vid leveranstillfället är det viktigt att detta anmäls omgående (inom 1-3 dagar från mottagandet)
  • Synlig skada anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen.
  • Se till att få chaufförens underskrift på fraktsedel med anteckningar exakt om skador eller saknade kollin.
  • Skada anmäls till fraktbolaget & info@billebro.se
  • Spara godsets adresslapp, fraktsedlar för att kunna visa aktuellt kollinummer.
  • Du som gör en beställning via vår hemsida, dvs ett webbköp, ansvarar själv för att kontrollera att paketet inte är skadat innan du skriver under när du godkänner paketet. Skulle det visa sig att du tagit emot ett paket som är trasigt, och godkänt det. Så står inte Billebro som ersättningsskyldiga, efter att du själv har godkänt ett transportskadat paket. OBS! Du som köpare är själv ansvarig att anmäla transportskadan till DHL innan du skriver under.
Garanti
  • Normal garantitid 1 år.
  • Pioneerprodukter har 2 års garanti, 1 år vid pro-användning.
  • Fraktkostnader i samband med retur eller reklamation: Kunden står för frakten till oss, vi står för frakten till kunden.
  • Varan ska returneras i originalförpackning med ett väl omslutande emballage i enlighet med Postens bestämmelser. Placera produkten (med sitt orginalemballage) i en större kartong med 10cm packmaterial åt alla håll inuti.
Garantin omfattar ej:
  • Förbrukningsartiklar
  • Förslitningsskador
  • Glödlampor
  • X-faders
  • Pumpar och värme-element på rökmaskiner samt liknande maskiner
  • Högtalare där talspole eller delningsfilter bränts eller skadats
  • Slutsteg som brunnit upp pga överbelastning eller kortslutning
  • Vid fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling
  • Vid felaktigt handhavande / slitage
  • Transportskador
  • Vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet
  • Skador som uppkommit av köpt eller hyrd utrustning på kundens eller allmän egendom. Det är köparens/hyrestagarens ansvar att ta reda på om vissa produkter får användas i den lokal som är tilltänkt för de köpta/hyrda produkterna. Skador på känsliga ytor efter hyrda/köpta produkter är kundens ansvar. 
Garantiservice
  • Kontakta alltid oss INNAN du skickar en reklamation, info@billebro.se.
  • Bifoga en kopia på fakturan samt en utförlig felbeskrivning
  • Kunden står för frakten
  • Garanti gäller endast för privatpersoner
Retur
  • När du returnerar en vara, måste du alltid bifoga en servicerapport (finns som PDF här på hemsidan) med ordernummer, namn, telefonnummer, dagens datum, samt information om vad ärendet gäller - t.ex. vad specifikt som är trasigt m.m. OBS! Det är extremt viktigt att du är tydlig i detta, och att du ringer 3-4 arbetsdagar efter du skickat paketet till oss för att bekräfta att vi fått returen. Om detta inte fullföljs finns det risk att ditt ärende kan komma att ta väldigt lång tid.
  • Kunden skall sakna en kopia på returfraktsedeln tillsammans med sitt ordernummer och eventuella bankuppgifter och telefonnummer till info@billebro.se. Kunden kontaktar sedan oss 3-4 dagar senare när paketet har kommit oss tillhanda, så löser vi problemet så snabbt vi kan.
  • Ångerköp måste meddelas till oss innan retur med fullständig information om ordernummer, returorsak, endast via mail info@billebro.se
  • Denna info gäller ärenden angående: Fraktskada, Ångerköp, Reparation, Reklamation, Service, Byte.
  • Alla produkter som innehåller plomberade mjukvaror, såsom ljudkort, midi-kontrollers, kan tyvärr inte återköpas eller bytas om plomberingen är bruten.

Ångerrätt (Endast Postorder)

För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den,
vilket är en gång.
  • Gäller endast för privatpersoner
  • För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad
  • Ångerrätt gäller ej mjukvara eller produkter som innehåller mjukvara
  • Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom trettio (30) dagar från leverans
  • Meddelande skall ske per mail till info@billebro.se
  • Meddelande skall innehålla fakturanummer, benämning på de produkter och orsak till retur
  • vid ett ångerköp gällande postorder, står kunden för både frakten och returfrakten.
    Om produkten du vill returnera hade fri frakt, kommer vi att debitera frakten från beloppet när vi betalar tillbaka pengarna. Kunden får således betala frakten även då.
  • Returen skall skickas tillbaka till oss inom fem (5) dagar från att ångerrätten är åberopad.
  • Paket skickas till: Billebro Eventure AB, Frejgatan 27, 11349 Stockholm
  • Vi hämtar ej paket som är skickat till utlämnings ställe, utan endast paket som levereras direkt till vår adress.
  • Originalförpackningen till produkten får ej tejpas med annat än genomskinlig tejp, för att bibehålla dess integritet.
  • Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto.
  • Återbetalningar tar 7-14 bankdagar
www.konsumentverket.se kan du får mer information kring ditt ångerrätt

Billebro Eventure AB är icke skyldig att till köpare eller hyrestagare utge någon som helst ersättning vare sig för personskada,
skada på egendom eller annan förlust eller skada.

Tillgodokvitton i butiken gäller max 6 månader om annat ej angivits skriftligt.

Allt inom ljud & ljus & DJ – Hyra eller köpa ljud eller DJ-utrustning?

Bygg upp en speciell atmosfär till eventet, festen eller ditt framträdande. Välj ljud- och ljussystem med omsorg! Hos Billebro hittar du allt som behövs inom ljud och ljus. Hyr eller köp din PA eller DJ-utrustning, komplettera eventet med nya PA-högtalare till förmånliga priser. Vi som arbetar här är själva DJ:s, musiker, ljudtekniker och studiotekniker, vi vet vad vi snackar om och vi kan ge dig goda råd och bra support även efter köpet.

Testa din nya utrustning!

Ta med din utrustning till butiken och testa den tillsammans med våra produkter. Vårt breda sortiment samt vår kunskap inom ljud och ljus hjälper dig att bygga upp den perfekta lösningen! Och du, vi hjälper även till med installationen!

Upp till 2 års delbetalning för max 50 000 kr via Klarna, ett år räntefritt!